Returer & Byten

Byte av vara (ordinarie pris)

Om du önskar byta din vara till en annan storlek eller en annan modell använder du returfraktsedeln. Se detaljerad information nedan. För kunder i Sverige som handlar till ordinarie pris debiterar vi ingenting för frakt vid byte.

Byte av vara (rea/kampanj)

Vid köp av rea- eller kampanjvara ingår inte returfraktsedel. Önskar du byta får du själv bekosta frakten för returen.

Ångerrätt

Ångerrätt innebär att du som kund i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har rätt att frånträda ditt avtal inom 14 dagar. Tidsfristen för ångerrätt börjar löpa den dag du som kund blir aviserad, till det telefonnummer eller mejladress du uppgivit vid köpet, att paketet kommit till ditt utlämningsställe. Under dessa 14 dagar kan du frånträda avtalet genom att lämna eller sända oss ett meddelande om att du ångrat dig. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har vi skyldighet att betala tillbaka beloppet senast 30 dagar efter att vi mottagit varan. Ångerrätten gäller endast om varorna inklusive dess originalkartong, emballage etc och tillhörande medskick returneras oanvänt, i väsentligen oförändrat skick. I enlighet med svensk lagstiftning gäller ångerrätten även reaprodukter. Notera att avgiften för frakt, 100 kr, kommer debiteras vid din återbetalning.

Retur

Vi skickar alltid med en returfraktsedel i ditt paket när du handlar varor till ordinarie pris inom Sverige. Om du slängt eller tappat bort returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så mejlar vi en till dig.

Emballera paketet väl för att undvika fraktskador, helst i originalemballaget. Sätt inte returfraktsedeln direkt på produktkartongen. Se till att få ett kvitto som innehåller kolli-ID från paketutlämningsstället, det gör det lättare att följa paketets tillbakaleverans vid behov. Om paketet försvinner under returen är du som kund betalningsansvarig.

Checklista vid retur:

  1. Produkt
  2. Originalkartong
  3. Originalfraktsedel
  4. medskick

Reklamation

Kontakta vår kundtjänst på info@larmonline.se och berätta varför du vill reklamera varan. Uppge ditt ordernummer och fakturanummer. Kundtjänst hjälper dig vidare med din reklamation..

När vi mottagit den reklamerade varan och godkänt reklamationen får du tillbaka beloppet du betalat för din order.